Ontevreden

Mammooth_48x48Ik ben een belangrijk mens. Iedereen wil weten wat ik ergens van vind.

Koop ik iets, dan willen ze een beoordeling van het product; ben ik ergens klant, dan wordt ik uitgenodigd voor een klanttevredenheidsonderzoek; heb ik een verblijf geboekt, dan wel graag een review van de accommodatie. Om nog maar niet te spreken van de websites die mij smeken om er iets van te vinden en Facebookers die het ene na het andere verzoek om iets te liken delen.
Enquête van de energieboer; en één van de zorgverzekeraar; vragenlijst van het goede doel waarvoor ik collecte loop.
Om met Facebook te spreken: “vind ik niet meer leuk”smile_5

Zou het iets uitmaken? Doen ze echt wat met mijn kritische opmerkingen (want die heb ik soms wel degelijk, en ik schrijf ze op ook). Mammoth_Back_48x48

Webwinkels, boekingsites, dienstverleners, verenigingen beschikken allemaal over mijn e-mailadres. Ik ben daardoor lekker “dichtbij”. Een mailing en hup, ..tig klanten bereikt. Helaas altijd via zo’n “no-reply” adres. Je kunt ze dus nooit terug bereiken. Ik ben wel dichtbij, maar zij zijn verder weg dan ooit.

smile_4Dus, meningvragers, als jullie nou eens allemaal beginnen met jezelf net zo bereikbaar te maken voor mij als ik ben voor jullie, dan zijn al die mails niet meer nodig, Dan kun je gewoon “praten” met je klant!

Comments are closed.